COMPACTMOTORSPORTS
Welcome to Malaysian Keicar Dragger Clan & 1stop Performance Parts Centre



 
PortalHomeFAQSearchRegisterMemberlistUsergroupsLog inCalendar
Clock
Similar topics
Translator
December 2016
MonTueWedThuFriSatSun
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031 
CalendarCalendar
Latest topics
» jimat minyak
Tue 14 Jul - 16:14 by caroulx

» Salam perkenalan..
Tue 14 Jul - 16:11 by caroulx

» Salam perkenalan
Thu 2 Oct - 4:18 by Edzuan

» carI Rakan seperjuangan kcar
Mon 22 Sep - 1:49 by kancil 4543

» Salam Perkenalan
Fri 12 Sep - 3:46 by zakiemlk

» salam perkenalan
Thu 14 Aug - 16:29 by ferulnbm

» Newbies Perkenalkan diri
Thu 14 Aug - 6:48 by genji kuwahara

» mohon pendapat camne nk route piping intercooler ni
Thu 10 Jul - 16:44 by mesin tebu

» 850t ...?
Thu 10 Jul - 15:11 by utt


Share | 
 

 Gambar suspek penyimbah asid

View previous topic View next topic Go down 
AuthorMessage
red_k
Admin
Admin


Number of posts : 2938
Birthday : 30/08/1980
Age : 36
Location : COMPACT Central
Registration date : 20/09/2007

PostSubject: Gambar suspek penyimbah asid   Fri 13 May - 20:41



INFO From MyMetro web:-
KUALA LUMPUR: Polis hampir mengenal pasti dua suspek lelaki kes simbah cecair yang dipercayai asid menerusi rakaman kamera litar tertutup (CCTV) di beberapa lokasi kejadian itu.

Pengarah Jabatan Siasatan Jenayah Bukit Aman, Datuk Seri Mohd Bakri Zinin, berkata pengecaman itu hampir tepat hasil rakaman berkenaan dan keterangan mangsa yang melihat kelibat lelaki terbabit.


“Suspek dianggarkan berumur 20-an dan 30-an, berkulit gelap, seorang berbadan gempal manakala seorang lagi kurus yang menggunakan dua motosikal ketika melakukan jenayah itu,” katanya dalam lawatan ke Pusat Temuduga Kanak-Kanak (CIC) di sini, semalam.

Beliau berkata, sehingga kini, terdapat 22 kes simbah cecair dipercayai asid berlaku di Lembah Klang dengan 70 peratus daripada kes itu dilakukan berseorangan manakala 30 peratus lagi secara berpasangan.


“Melalui siasatan dan rakaman serta keterangan mangsa dan saksi kejadian, polis percaya jenayah terbabit dilakukan suspek sama,” katanya yang enggan mengulas lanjut identiti sebenar suspek.


Menurutnya, hasil siasatan mendapati cecair digunakan suspek bahan yang sukar didapati termasuk di kedai peralatan pertukangan mahu pun pembinaan.

Kejadian simbah cecair dipercayai asid bermula 9 Februari hingga 27 Mac lalu dengan 18 kes berlaku di Kuala Lumpur sebelum kejadian itu reda seketika.


Terbaru, Harian Metro melaporkan lima wanita menjadi mangsa terbaru kes serangan asid dengan seorang daripadanya dikhuatiri buta manakala empat lagi cedera ringan di muka dan badan.

_________________

Keicar4Life Blog
www.keicar4life.blogspot.com
Performance Parts - Thai Msports Trip - Keicar News
Once Compactmotorsports, Forever Compactmotorsports
Back to top Go down
View user profile http://www.keicar4life.blogspot.com
QueenZ
Senior Moderator
Senior Moderator


Number of posts : 212
Location : Putra Heights
Registration date : 21/09/2007

PostSubject: Re: Gambar suspek penyimbah asid   Fri 13 May - 23:56

cecepat la tangkap..takut terkena kat bebudak je..sekarang ni makin susah nak kuar..tak macam dulu..kalau tak rogol..bunuh..kalo tak bunuh..simbah asid la plak..saiko la orang malaysia sekarang nih.. No
Back to top Go down
View user profile http://travelqueenz.blogspot.com
fakhrul
Active in Uphill Racing
Active in Uphill Racing


Number of posts : 693
Registration date : 01/03/2010

PostSubject: Re: Gambar suspek penyimbah asid   Sat 14 May - 7:42

org takde pedoman,camtu la..
buat malu kaum ko je.. Mad Mad
Back to top Go down
View user profile
skronotoros
Moderator
Moderator


Number of posts : 801
Birthday : 18/08/1986
Age : 30
Location : Balakong - N9 - Melaka - JB
Registration date : 24/02/2010

PostSubject: Re: Gambar suspek penyimbah asid   Mon 16 May - 1:24

xtaw ape nk jd ngan malaysia skg nih..
bykkn berdoa semoga malaysia aman..
amin..

_________________
Back to top Go down
View user profile
kereta_buruk
Active in DRAG


Number of posts : 130
Birthday : 10/02/1985
Age : 31
Location : puncak perdano
Registration date : 26/12/2010

PostSubject: Re: Gambar suspek penyimbah asid   Mon 16 May - 1:41

risau sunggh skrg ni...
Back to top Go down
View user profile
Sponsored content




PostSubject: Re: Gambar suspek penyimbah asid   Today at 8:24

Back to top Go down
 
Gambar suspek penyimbah asid
View previous topic View next topic Back to top 
Page 1 of 1
 Similar topics
-
» Gambar Majlis Perkahwinan Epin & Zeti 04-04-2010
» Segala Persoalan V6
» Gambar TT Zon Utara (Penang) 2 Januari 2010

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
COMPACTMOTORSPORTS :: NEWS-
Jump to: