COMPACTMOTORSPORTS
Welcome to Malaysian Keicar Dragger Clan & 1stop Performance Parts Centre



 
PortalHomeFAQSearchRegisterMemberlistUsergroupsLog inCalendar
Clock
Similar topics
Translator
December 2016
MonTueWedThuFriSatSun
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031 
CalendarCalendar
Latest topics
» jimat minyak
Tue 14 Jul - 16:14 by caroulx

» Salam perkenalan..
Tue 14 Jul - 16:11 by caroulx

» Salam perkenalan
Thu 2 Oct - 4:18 by Edzuan

» carI Rakan seperjuangan kcar
Mon 22 Sep - 1:49 by kancil 4543

» Salam Perkenalan
Fri 12 Sep - 3:46 by zakiemlk

» salam perkenalan
Thu 14 Aug - 16:29 by ferulnbm

» Newbies Perkenalkan diri
Thu 14 Aug - 6:48 by genji kuwahara

» mohon pendapat camne nk route piping intercooler ni
Thu 10 Jul - 16:44 by mesin tebu

» 850t ...?
Thu 10 Jul - 15:11 by utt


Share | 
 

 boleh pakai starter keta lain tak?

View previous topic View next topic Go down 
AuthorMessage
pharin
Active in DRAG


Number of posts : 106
Birthday : 15/07/1980
Age : 36
Location : pantai dalamas
Registration date : 18/03/2010

PostSubject: boleh pakai starter keta lain tak?   Tue 21 Jun - 8:29

sepanjang aku main kancil sehingga la skg, aku masih ada sesuatu yg bermain2 di kotak pemikiran, agak kritikal dan sinis. (intro sadis) pig

boleh tak pkai starter selain L2/L5/kancil?

eg kelisa/ gsr/ vr4/ b16a? kalo mmg bole pkai mmg best la ye tak, sbb ringan la sket nk crank.

cuma masalahnya, x sama ngan housing gbox..tp benda ni bole setel kan?

atau nak kena tanya pomen dulu? tp sementara ada masa utk membaca kat sini, meh utarakan pendapatan anda di forum monkey sekian
Back to top Go down
View user profile
zam1031
Moderator
Moderator


Number of posts : 115
Birthday : 18/06/1971
Age : 45
Location : asetar
Registration date : 21/09/2007

PostSubject: Re: boleh pakai starter keta lain tak?   Wed 22 Jun - 19:17

woii...mabuk ka?????
Back to top Go down
View user profile
red_k
Admin
Admin


Number of posts : 2938
Birthday : 30/08/1980
Age : 36
Location : COMPACT Central
Registration date : 20/09/2007

PostSubject: Re: boleh pakai starter keta lain tak?   Thu 23 Jun - 2:27

aku pon tak tau hehe

_________________

Keicar4Life Blog
www.keicar4life.blogspot.com
Performance Parts - Thai Msports Trip - Keicar News
Once Compactmotorsports, Forever Compactmotorsports
Back to top Go down
View user profile http://www.keicar4life.blogspot.com
pharin
Active in DRAG


Number of posts : 106
Birthday : 15/07/1980
Age : 36
Location : pantai dalamas
Registration date : 18/03/2010

PostSubject: Re: boleh pakai starter keta lain tak?   Thu 23 Jun - 8:54

tolong la jawap..dowh pig
Back to top Go down
View user profile
red_k
Admin
Admin


Number of posts : 2938
Birthday : 30/08/1980
Age : 36
Location : COMPACT Central
Registration date : 20/09/2007

PostSubject: Re: boleh pakai starter keta lain tak?   Fri 24 Jun - 2:39

haha semua tak pernah try ..camne nak jawab hehe ..

_________________

Keicar4Life Blog
www.keicar4life.blogspot.com
Performance Parts - Thai Msports Trip - Keicar News
Once Compactmotorsports, Forever Compactmotorsports
Back to top Go down
View user profile http://www.keicar4life.blogspot.com
pharin
Active in DRAG


Number of posts : 106
Birthday : 15/07/1980
Age : 36
Location : pantai dalamas
Registration date : 18/03/2010

PostSubject: Re: boleh pakai starter keta lain tak?   Fri 24 Jun - 2:59

oraitss.sok aku p ann tanya dia..

keta aku da tukar batt pun susah crank..starter berat..pundex
Back to top Go down
View user profile
zam1031
Moderator
Moderator


Number of posts : 115
Birthday : 18/06/1971
Age : 45
Location : asetar
Registration date : 21/09/2007

PostSubject: Re: boleh pakai starter keta lain tak?   Fri 24 Jun - 7:42

ha...ha....cuciter...cuciter....apa yg hang dah buat sebelum nih?????enjin baru oberhol ka???
Back to top Go down
View user profile
fakhrul
Active in Uphill Racing
Active in Uphill Racing


Number of posts : 693
Registration date : 01/03/2010

PostSubject: Re: boleh pakai starter keta lain tak?   Fri 24 Jun - 13:27

yea2,keta pharin dah start.. bounce bounce
Back to top Go down
View user profile
skronotoros
Moderator
Moderator


Number of posts : 801
Birthday : 18/08/1986
Age : 30
Location : Balakong - N9 - Melaka - JB
Registration date : 24/02/2010

PostSubject: Re: boleh pakai starter keta lain tak?   Tue 28 Jun - 4:44

ade pape feedback encik phamok berkenaan starter nih??
kalo ngam nk pkai v6 pnye..
RARE!! cheers

_________________
Back to top Go down
View user profile
fakhrul
Active in Uphill Racing
Active in Uphill Racing


Number of posts : 693
Registration date : 01/03/2010

PostSubject: Re: boleh pakai starter keta lain tak?   Tue 28 Jun - 15:08

bleh pkai ke toros?mcm menarik je.. Bleh try nih.. cheers
Back to top Go down
View user profile
skronotoros
Moderator
Moderator


Number of posts : 801
Birthday : 18/08/1986
Age : 30
Location : Balakong - N9 - Melaka - JB
Registration date : 24/02/2010

PostSubject: Re: boleh pakai starter keta lain tak?   Wed 29 Jun - 2:28

fakhrul wrote:
bleh pkai ke toros?mcm menarik je.. Bleh try nih.. cheers

aku pn xbp pasti..
aku rse la kn..
ade certain part die xngam sbb kompom2 gearbox beza kn..
xtaw la leh mod ke x..
tggu phamok bercerita..
PHAMOKKKKKKK!!haha..

_________________
Back to top Go down
View user profile
panjang
Active in DRAG


Number of posts : 206
Registration date : 27/02/2010

PostSubject: Re: boleh pakai starter keta lain tak?   Wed 29 Jun - 2:56

jgn up topik ni lagi, phamuk dah tak main kancil, kancil dia sadai kat bawah flet dah kena pecah masuk 3 kali pon dia tak tau dan tak amik kisah, so sila lupakan pasal phamuk sbb mungkin dia pun tak idup lagi, cari jawapan pada org lain............ What a Face
Back to top Go down
View user profile
pharin
Active in DRAG


Number of posts : 106
Birthday : 15/07/1980
Age : 36
Location : pantai dalamas
Registration date : 18/03/2010

PostSubject: Re: boleh pakai starter keta lain tak?   Fri 5 Aug - 1:57

aku idup lagi lahhh panjang hahaha...yg pecah masuk keta aku tu ko, nk pinjam rim x jadi hahahaha pig

kawasaki versys..apa cerr? jadi juai ke? kancil aku tu panas enjin je lah, tu pun kena jumppppppppp lompat pig
Back to top Go down
View user profile
bluethunder
Active in DRAG


Number of posts : 52
Birthday : 09/04/1978
Age : 38
Location : pahang-n9-subang jaya...
Registration date : 02/03/2010

PostSubject: Re: boleh pakai starter keta lain tak?   Thu 24 Nov - 15:27

g la up grade stater tu.. pakai high speed punya..
huhuhu.............
Back to top Go down
View user profile
Sponsored content




PostSubject: Re: boleh pakai starter keta lain tak?   Today at 19:56

Back to top Go down
 
boleh pakai starter keta lain tak?
View previous topic View next topic Back to top 
Page 1 of 1
 Similar topics
-
» Borak Rasmi GengĀ² 125Z Pantai Timur
» Ekzos yg korg pakai? V3

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
COMPACTMOTORSPORTS :: Friends of Compactmotorsports :: General Technical-
Jump to: